Преди да решите на кого да поверите SEO оптимизацията на своя сайт, обмислете следните предпоставки за плодотворна съвместна работа:
Постижения. Попитайте не просто кои фирми са били клиенти на въпросната SEO компания, а и какви са резултатите от тяхната работа – като рейтинг в Google, като увеличение на трафика към сайта и като финансови резултати. Сами се досещате, че фактът, че си работил например за Nokia, не означава, че си постигнал отлични резултати.
Препоръки. Може и да звучи малко странно, но не е нужно да четете препоръките! Едва ли някой ще напише лоша препоръка, а дори и да го е направил, едва ли някой ще ви я даде да я прочетете. Тогава защо изобщо да искате препоръки?! Най-малкото, за да проверите дали SEO фирмата изобщо има някакви клиенти и дали може да си направи труда да осигури препоръки от тях. От препоръките няма много голяма полза, ако не вдигнете телефона, не се обадите лично и не разпитате клиентите на SEO компанията за впечатленията им от тяхната работа.
Служители. Много вероятно е да получите по-сериозни гаранции за резултата от SEO оптимизацията, ако компанията, която наемете има служители, а не се състои от един-единствен човек, често работещ през деня нещо съвсем друго. А и кой може да ви гарантира, колко дълго той ще продължи да бъде в този бизнес!?!
Цена. Със сигурност ще се съгласите, че „ниската цена не си струва”. Спомнете си за случаите когато сте искали да „минете тънко” и след това се е наложило да плащате втори път, за да получите качеството, което сте очаквали . Извеждането на сайт на първо място в Google не е като купуването на чорапи – ако купите некачествени чорапи, все пак имате чорапи, ако купите некачествена SEO услуга – нямате нищо!
Откритост. Знайте какво точно ще направи SEO фирмата за вашия сайт. Избягвайте фирми от типа „черни кутии”, в които просто пускате задание и пари, с обещание че ще получите резултат. Ако не ви казват какво правят – те или не правят нищо, или правят нещо нередно. Сигурни ли сте, че резултатът, който ще постигнат за вашия сайт, няма да е вследствие на използването на „черни” SEO техники, водещи до „наказание” от страна на търсачките?
Съдържание. Ок, линкове към вашия сайт наистина ви трябват, но линковете и съдържанието са като Ин и Ян на SEO оптимизацията. Може ли фирмата, която проучвате да ви осигурява редовно професионално написани и SEO-грамотни текстове?
Обучение. Ще ви обясни ли вашата SEO фирма всичко, което трябва да знаете за оптимизацията, ще ви обучи ли, за да можете впоследствие сами да поддържате сайта си?
Гаранции. Интересувайте се от гаранции, че работата ще бъде свършена добре и целите ви като рейтинг и трафик ще бъдат постигнати. Убедете се, че сте наясно какви ще са последиците ако в даден момент прекъснете съвместната си работа.
Индивидуален подход. Различните сайтове се нуждаят от различен подход защото имат различни конкуренти, различна структура и история, насочени са към различни аудитории и т.н. Разбира ли вашата SEO компания уникалността на вашия сайт? Какво различно от стандартните онлайн решения може да ви предложи?
Бизнес. SEO оптимизацията не е самоцел, а е част от целия онлайн маркетинг на вашата компания. Ще може ли вашата SEO фирма да ви консултира и да ви помогне да развиете бизнес модела, съдържанието и маркетирането си в интернет. Между другото, без всичко това е невъзможно да се постигнат стабилни дългосрочни резултати – много посещения, висок рейтинг в търсачките и повече продажби.