ВЪПРОСИ

1.Какво е Интернет маркетинг?

Интернет маркетинга, още познат като онлайн маркетинг или е-маркетинг, е един от начините да се промотират продукти или услуги чрез интернет. Има много стратегии за интернет маркетинг, някои от които са:

  • SEO – оптимизация за търсещите машини
  • E-mail маркетинг
  • Афилиейт маркетинг
  • Реклама чрез банери
  • AdWords и други форми на pay-per-click реклама
  • Вирусен маркетинг
  • Присъствие с профил, постове и реклама във форуми и социални мрежи

Но основното ви оръжие за печелене на клиенти в интернет си остава вашият сайт.

2. Какъв трябва да бъде сайтът ми, за да печеля клиенти?

Сайтът ви трябва да е съобразен с вашата аудитория и спецификата на бизнеса ви. Един бързо зареждащ се сайт с лесна за откриване, изчерпателна и точна информация ще ви помогне много повече от претрупания с информация, снимки, бутони и линкове сайт. Хората не влизат във вашия сайт, за да го проучат задълбочено и след това да напишат дипломна работа върху него! Ако искате да имате успех в интернет маркетинга, сайтът ви трябва да ги подтиква към ясни действия – купи, кликни, попълни, спечели… Кажете на посетителите на сайта си какво искате да направят, защото иначе те ще си излязат така както са и влезли преди това.

3. Подходящо ли е за моя бизнес да търся клиенти в интернет?

В Интернет могат да се намерят най-подготвените клиенти – тези, които наистина знаят какво търсят и какво искат. Те си правят труда да проучат продуктите и конкурентите в бранша, преди да стигнат до вас. А за да стигнат до вас, разбира се, е нужно да ви открият. За целта вие трябва да запознаете потенциалните си клиенти с това какво предлагате, какви са предимствата ви спрямо конкуренцията и къде могат да ви открият. Колкото по-добре го направите, съчетавайки различни методи (интернет сайт, SEO оптимизация на сайта, регистрация във фирмени каталози, корпоративен блог, изграждане на профили и плащане за реклама в социалните мрежи, AdWords и т.н.), толкова повече и по-подготвени клиенти ще намерите! Все повече фирми започват да го практикуват защото е доказано, че запитванията дошли през интернет водят до сделка много по-често отколкото провокираните от традиционните реклами, от бизнес каталозите и т.н. Все пак имайте предвид, че процесът на взимане на решение за покупка при различните бизнес е различен. Представете си как човек избира счетоводител и как поръчва ключар. Счетоводните услуги предполагат висока степен на доверие и дългосрочни отношения, а поръчката на ключар е предизвикана от спонтанно възникнала нужда и изборът е по-скоро ценово обусловен. Така че в първият случай клиентът може да проучи всичко свързано с вас, което може да се открие в интернет, а във втория вероятно ще е достатъчно да сайтът да излиза на първите места при търсене и телефонът за поръчка да е лесен за откриване.

4. Какъв бюджет ми е нужен, за да привличам клиенти в интернет?

Зависи какъв е продуктът ви, какви са потенциалните ви клиенти, какво е поведението на конкурентите ви и какви продажби искате да реализирате. Първата стъпка за повечето малки бизнеси, които искат да се убедят в ефекта от рекламата в интернет може да бъде използването на AdWords, за което ще са достатъчни само няколко лева на ден.

5. Колко клиенти ще спечеля от интернет рекламата?

Според Бил Бернбах: „Не е вярно че няма лоша реклама – ако рекламирате продукт, който не струва, просто много повече хора ще разберат, че той… не струва”. Наистина интернет рекламата може да докара много хора при вас, но едва ли ще ги спечелите за клиенти ако те не открият на сайта ви атрактивни снимки и полезна информация, ако изобщо не се нуждаят от това, което предлагате, ако то не е достатъчно качествено, ако не е достъпно в техния град, при това в разумен срок, ако цените ви са нереално високи, ако обслужването, което предлагате не е на ниво и т.н. Затова разглеждайте вашата интернет реклама като част от цялостния ви маркетинг микс.

6. Каква е разликата между това да излизам в Google на първо и на двадесет и първо място?

Ако не излизате на първите места, вашите клиенти може и въобще да не ви открият! Статистиките показват, че 80% от потребителите гледат само първата страница с резултати в търсачката която използват, а 15% – само първите две. Иначе казано, с всяко по-долно място в класирането на вашият сайт, вие стъпка по стъпка се отдалечавате от потенциалните си клиенти.

7. Колко ще ми струва да излизам на първо място в Google?

Това не се продава! Няма сума, която може да платите и да получите в замяна класиране на първо място в Google, но можете да го постигнете след полагане на доста усилия за оптимизиране на вашия сайт (SEO). Факторите, които влияят върху рейтинга ви в Google са много – структурата и големината на сайта, редовното добавяне на информация, броят на ключовите думи и на връзките водещи към сайта, поведението на конкурентните сайтове и т.н. При всички положения усилията посветени на оптимизиране на сайта ви ще донесат голямо, често многократно повишаване на посещаемостта, а ако офертата ви е добра – и повишаване на вашите продажби.

Всеки бизнес е уникален, всеки бранш е уникален и всеки сайт е уникален! Затова всеки от тях има нужда от специфичен подход, от специфична работа и специфични допълнителни инвестиции.

Първото, което трябва да знаете обаче е, че стабилните резултати (особено за нов сайт) идват след системни, последователни усилия. Класирането на първите места в търсачките изисква продължителна работа. Това, наред със всичко останало може да включва: подготвяне на допълнителни текстове по няколко пъти в месеца, създаване и поддържане на линкове към сайта, оптимизиране на връзките в сайта и на съдържанието и т.н. Необходимо е да публикувате и известно количество реклами, с което вашият рейтинг ще се подобри значително. За стабилните резултати могат да повлияят и още много други фактори  – възрастта на сайта, хостинга, честотата на използваните ключови думи…

Печелете клиенти веднага! В рамките на съвместната ни работа ние ще ви консултираме безплатно за това как веднага да започнете да привличате клиенти чрез реклами и директен мейлинг.

8. Защо е препоръчително да рекламирам и в социалните мрежи?

Отминаха дните, когато сайтовете за социални контакти като Facebook и Twitter приютяваха единствено скучаещите тийнейджъри. Днес огромната част платежоспособната аудитория прекарва голяма част от времето си там и споделя любопитна и полезна информация. Социалните мрежи могат много да помогнат за промотирането на вашия бизнес и формирането на общност от фенове на вашия бранд. Не забравяйте, че клиентите ви са в интернет, за да се забавляват! Как мислите, че ще ги спечелите по-лесно – като им осигурите атрактивно изживяване или като им предложите сухите си оферти?!