Офлайн промотиране

Ефектът за вашия бизнес може да се окаже много по-голям ако рекламирате сайта си и извън интернет. Това с особена сила важи за случаите, когато искате да привлечете по-широка аудитория към вашия онлайн магазин, онлайн медия и т.н.

Представете си, че развивате интернет магазин за храна и аксесоари за домашни любимци. Вие може да достигнете до потенциалните си клиенти не само чрез различните инструменти на интернет маркетинга, но и като използвате и останалите канали за маркетингови комуникации: реклама, промоции, лични продажби, директен маркетинг и пиар. Например вашият интернет магазин може да си партнира с училища за кучета или дори самите вие може да организирате такова училище. Присъствието и спонсорирането на киноложки изложби също би повишило популярността ви. Може също да се рекламирате или да раздавате листовки на местата, където хората разхождат кучетата си. А защо да не организирате и фотоконкурс (например за най-приличащи си стопанин и куче), който да анонсирате в списание за домашни любимци и т.н.

Потребителите не разделят възприятията си на получени в интернет и извън него, защо тогава трябва да го правите вие!?!

Първата ви целева група включва хората, които не ползват толкова много интернет. Те вероятно не пазаруват онлайн и вашата цел ще бъде да накарате да го правят. И то редовно. Съгласете се, че трудно ще постигнете това онлайн – просто защото тези хора не са толкова често в интернет и не го ползват, за да пазаруват. Много по-вероятно е да ги спечелите чрез офлайн промотиране.

Вашата втора целева група вероятно ще бъдат хората, които вече имат изградения навик да пазаруват в интернет. Това е добрата новина. Лошата е, че те купуват от конкурентите ви. Как ще ги спечелите? Първата възможност да го направите е като предложите по-ниски цени. Но ниските цени ще ви носят ниска печалба или дори загуба! По разумният вариант е да предложите повече стойност за парите им. Това означава по-пълноценен експириънс – повече информация, по-добро обслужване и т.н.

Ако се върнем на горния пример - с посочените възможности за промотиране офлайн вашият бранд може да стане участник в общуването между стопанина и неговия домашен любимец. Все пак никой не влиза в интернет с кучето си, нали!