Онлайн репутация

Клиентите ви вярват много повече на отзивите за вас в интернет отколкото на вашите реклами!

Затова е толкова важно да проучвате написаното за вас в мрежата и да изтласквате нежеланата информация, като създавате си или популяризирате вече съществуващите позитивни отзиви за себе си.

Мерките за управление на онлайн репутацията ви могат да включват широк спектър от дейности: участие в блогове, форуми и социални мрежи, създаване на профили, публикуване на журналистически материали, незабавна реакция на негативни информации, раздаване на подаръци на влиятелни онлайн журналисти и блогъри и т.н. Специфичен подход е и влизането в контакт с администраторите на сайтове с искане да свалят нежеланото съдържание.

Пазарът на услуги, свързани с управлението на онлайн репутацията расте ежегодно – от тях имат нужда не само компании, но и публични личности, политически партии и т.н. Значимостта на тази дейност е засвидетелствана и от Световният икономически форум, който обяви компания Reputation.com, специализирана в тази сфера, за Технологичен пионер на 2011.

Огромната роля на онлайн репутацията се демонстрира и от изследване, проведено от Microsoft през 2009 г. То показва, че 79% от мениджърите в САЩ преглеждат информацията, която могат да открият в интернет за кандидатите за работа, а 70% от анкетираните признават, че са отхвърлили кандидатите заради прочетеното за тях в нета.